מה זה Maschine?
MASCHINE היא מכונת תופים שהתאימה את עצמה לשינויים הטכנולוגיים העדכניים ביותר. מצד אחד אין כאן ויתור על צורות העבודה הישנות והטובות, מי שמכיר עבודה אל מול מכונת תופים, זוכר בוודאי לטובה את זרימת העבודה הנוחה שמאפשרת הגעה לתוצאות מרשימות בזמן קצר, ובנוסף, תוצאות שרק עבודה בצורה כזו תגרום לכם להגיע אליהן.
מצד שני, ולמרות הזיקה ההיסטורית (החשובה), כיאה למוצר שמגיע מאחת החברות המשפיעות בעולם התוכנות המוסיקליות, הוא מביא עימו את האפשרות להשתמש בכלים העדכניים ביותר בעולם ההפקה הדיגיטלית.
השילוב של השניים הוכיח את עצמו כמנצח: זרימת עבודה "אנלוגית" בשילוב אינסוף דגימות, טעינה של כלים מובנים או צד שלישי (בפורמטים הנפוצים של VST או AU), שימוש במעבדים ואפקטים וירטואליים עם שליטה פיזית ויכולת עבודה עצמאית (כתוכנה) או כאורח בתוך כל תוכנת סיקוונסר קיימת הפכו את MASCHINE לאחד הכלים הייחודיים בעולם שמאפשר פשוט להנות בו זמנית מכל העולמות.
אחת האפשרויות שמסבירות אולי יותר טוב מכל הסבר אחר את ההיברידיות הנפלאה של MASCHINE היא היכולת לבנות תפקיד מלודי ובעיקר ריתמי בשניות, מאחר והיא מגיעה עם כמות דגימות אדירה – להנות מסאונד איכותי כבר מהלחיצה הראשונה ומשם פשוט לגרור את אותו תפקיד ישירות אל הסיקוונסר, לאודיו או למידי, רק תבחרו.
MASCHINE מביטה לשני הכיוונים לא רק במונחי זמן, אלא גם במונחים פרקטים.
ישנם כלים רבים בשוק המיועדים לשימוש אולפני, אבל כשתעלו איתם על במה תגלו שהתכנון לקוי, ישנם מוצרים רבים שתוכננו לשימוש על הבמה, אך כשנכנסים איתם אל האולפן מגלים שחסרים בהם אפשרויות קריטיות להפקה ועבודה שלא בזמן אמת.
גם כאן, הרבגוניות של MASCHINE באה לידי ביטוי והיא מאפשרת עבודה באולפן בצורה שלא תגביל את הדרך שאליה אתם רגילים לעבוד וכשתעלו איתה על הבמה – תקבלו בדיוק את מה שאתם צריכים בצורה ברורה ופשוטה.
חשוב לציין גם שלמרות כל היכולות של הקונטרולר והתוכנה יחדיו, יכול הקונטרולר לשמש כשלט מידי לכל דבר על כל תוכנה שהיא, כל זאת במקביל לפעולות שלו אל מול התוכנה של MASCHINE.
MASCHINE מגיעה בשתי גרסאות, המלאה וגרסת הMIKRO כשההבדל ביניהן מתבטא אך ורק בגודל יחידת הקונטרולר (התוכנה והאפשרויות זהות לחלוטין).
הטור כאן קצר מלהכיל את כמות האפשרויות הקיימות ולפיכך אני ממליץ בחום לבקר בקישורים המצורפים כדי לקבל משמעות מוחשית יותר לדברים שכתבתי כאן.