השאירו פרטים ונחזור אליכם

המסלול המלא מיועד למוזיקאים יצירתיים, סקרנים ופתוחים לחדשנות, המבינים כי במאה ה- 21 הולך ונוצר זן חדש של מוזיקאי עצמאי: כזה שאינו רק מנגן, שר ומלחין באמצעים המסורתיים, אלא מסוגל גם ליצור צלילים מקוריים, לסנתז ולסמפל; שולט בתהליכי ההקלטה, עיבוד הצליל, העריכה והמיקס; פתוח לשלב ביצירותיו ובהופעותיו החיות כלים אקוסטיים ואלקטרוניים, אודיו ו-וידאו; ובעל יכולות כוללות של מפיק מוזיקלי – דהיינו בכוחו לפתח יצירה מוזיקלית, לעבד אותה ולהביא אותה לידי תוצר מוגמר, ברמה המאפשרת את הוצאתה לאור, הן בסביבת האולפן והן בסביבת הבמה. יתרה מכך – יש לו את השפה, היכולות התקשורתיות וכישורי העבודה בצוות, המאפשרים לו לעשות את כל האמור לא רק ביחס ליצירותיו שלו, אלא גם לשתף פעולה ולספק את שירותיו למוזיקאים ואמנים אחרים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מטרתו של המסלול המלא הינה להכשיר, לטפח, לקדם ולחשוף מוזיקאים מזן זה: לספק לתלמיד את ההכשרה הטכנית, את הגירוי המחשבתי ואת האמצעים לחקור, לתהות, להתנסות, לגלות ולבצע; להכניסו לחממה יצירתית, שבה תהיה לו הזדמנות לפגוש מוזיקאים מוכשרים נוספים ולשתף עימם פעולה; לאפשר לו לעבור תהליך, שבו יעמיק את יצירתו, ירחיב את גבולותיה, ידייק ויזקק את אמירתו האישית; ישלב אמנות עם פרקטיקה, יצירתיות עם מקצועיות, שליטה טכנולוגית עם חשיבה מקורית, עצמאות סגנונית עם יכולת עבודה; ויהיה בעל היכולת להפיק, הן את יצירותיו שלו והן יצירות אחרות ולהביאן עד לשלב התוצר המוגמר.
 
התלמיד האופייני במסלול הוא בשנות העשרים לחייו, והוא מגיע ל- Muzik עם רקע בנגינה בכלי מוזיקלי מסורתי ו/או בשירה ו/או ביצירת מוזיקה בכלים אלקטרוניים. חלק מן התלמידים הינם בוגרי מגמות מוזיקה בבית הספר התיכון, אחרים פיתחו את כישוריהם המוזיקליים בעצמם ו/או בלימודים פרטיים ו/או בנגינה בהרכבים. קריאת תווים אינה תנאי הכרחי לקבלה למסלול, אך שמיעה מוזיקלית טובה, פתיחות, יצירתיות, נחישות לעסוק במוזיקה כעיסוק מרכזי, סבלנות, יכולת התמדה ונכונות להתמקד בלימודים אינטנסיביים במשך 3 שנים – כל אלה מאפיינים את התלמיד במסלול והינם הכרחיים להצלחתו.
מספר אלמנטים מרכזיים מייחדים את המסלול:
השילוב הכולל בין לימודי מוזיקה, סאונד והפקה – בניגוד לגישה המקובלת במוסדות הלימוד הגבוהים בישראל בתחום המוזיקה, בהם נהוגה הפרדה חדה בין לימודי קומפוזיציה לבין לימודי ביצוע ובינם לבין לימודי סאונד והפקה, מבוסס מסלול הלימודים של Muzik על תפיסה הוליסטית, לפיה כישורי הכתיבה, ההלחנה, העיבוד, הביצוע וגימור היצירה המוזיקלית ניתנים לפיתוח במקביל, משלימים אלה את אלה, ומסתכמים בסופו של דבר במקשה אחת של מוזיקאי יוצר ומפיק.

פלורליזם מוזיקלי – האג'נדה המוזיקלית של ביה"ס נמנעת מלכוון את התלמידים לז'אנרים מוגדרים, אלא מכוונת לקו התפר ולנקודות המפגש שבין המוזיקה האקספרימנטאלית לפופולארית, תוך שילוב בין נגינה ויצירה בכלים אקוסטיים לבין הכלים האלקטרוניים וחקר הצליל. הלימודים מושתתים על פתיחות למוזיקה באשר היא, ומעודדים את התלמיד לגבש את זהותו המוזיקלית וביטויו העצמי מתוך תהליך המשלב, מחד, חקר, מפגש עם מגוון זרמים במוזיקה העכשווית ושיתופי פעולה עם תלמידים המגיעים מרקע מוזיקלי שונה; ומאידך – כיבוד נטיותיו האינדיבידואליות של התלמיד ונכונות לפסוע עימו בדרכו האישית.

פרויקט הגמר – Muzik הוא מוסד הלימוד היחיד בישראל (ואחד מהבודדים בעולם) שבו פרויקט הגמר של התלמיד הינו יצירה והפקה של אלבום שלם, הבנוי כולו מחומרים מקוריים, בסטנדרטים מקצועיים המאפשרים את הוצאתו לאור. על מנת לפתח את יכולותיו של התלמיד לרמה שתאפשר לו לבצע את פרויקט הגמר, משולבים בשנתיים הראשונות ללימודים פרויקטים מעשיים מוגדרים, במסגרתם על התלמיד להתמודד עם אתגרים מוזיקליים מציאותיים, ליישם בהם את מלוא הידע והמיומנות המעשית שהוא צובר במהלך לימודיו ולתעל אותם ליצירה והפקה של תוצרים מוזיקליים מוגמרים.

יותר סדנאות מעשיות, פחות הרצאות – לתפישתנו, הדרך הטובה ביותר לפיתוח כישורי יצירה והפקה היא באמצעות התנסות מודרכת. בהתאם לכך, מרבית הקורסים הכלולים במסלול מתנהלים כסדנאות מעשיות.

מקום נרחב לבחירה – תכנית הלימודים במסלול בנויה משני מרכיבים עיקריים: מסגרות חובה, המיועדות להעניק לתלמיד יסודות איתנים בשפת המוזיקה, הלחנה, עיבוד, סאונד והפקה; ומסגרות בחירה נרחבות, אותן מנצל התלמיד על מנת להעמיק בתחומי העניין האישיים שלו.

• טיפוח התנהלות עצמאית, יחד עם יכולת לעבוד בצוות – הלימודים במסלול נעים על ציר, המקשר בין שתי תובנות יסוד: האחת – כי "מוזיקאי" הינו עיסוק עצמאי במהותו, ובהתאם לכך, על התלמיד לפתח יכולות מגוונות ומנטאליות של יזם, שיאפשרו לו לנהל ולפתח את עיסוקו בעצמו; השנייה – כי מי שאכן שואף לחיות ולהתפרנס מעיסוקו המוזיקלי, חייב לתקשר, לחבור ולעבוד בשיתוף פעולה עם מוזיקאים אחרים. לכאורה, שתי התובנות נראות כמנוגדות; אך למעשה, הן משלימות זו את זו, ומי שיצליח לחבר ביניהן בפעילותו המוזיקלית יגביר מאד את סיכוייו להפוך למוזיקאי מקצועי. תכנית הלימודים במסלול בנויה באופן המאתגר את התלמיד להפנים וליישם זאת.

בית ספר אינטימי וחם – Muzik הוא בית ספר קטן מספיק על מנת להיות קשוב ולהתייחס אישית לכל תלמיד ותלמידה בו (למשל – גודל קבוצת הלימוד במרבית הקורסים מוגבל ל- 12 סטודנטים בלבד); והוא בית ספר גדול מספיק על מנת להוות כר נרחב להיכרויות מוזיקליות ולשיתופי פעולה בין התלמידים, המובילים ליצירת קהילה מוזיקלית תומכת, חיה ותוססת.

מערכת הלימודים במסלול התואר היא בהיקף של כ- 20 שעות לימוד מודרכות בשבוע (כ- 4-5 שעות ביום, 4-5 ימי לימוד בשבוע), במשך 3 שנות לימוד אינטנסיביות, הנחלקות ל- 6 סמסטרים. בנוסף לשעות הלימוד המודרכות על הסטודנט לבצע מטלות, תרגילים ופרויקטים מעשיים שהזמן הנדרש לביצועם נאמד בכ- 20 שעות נוספות בשבוע, לכל הפחות.

המסלול נפתח פעמיים בשנה – בתחילת שנת הלימודים (סביבות אוקטובר) ובסמסטר האביב (פברואר).
המועד הקרוב לפתיחת המסלול: 6.11.16.

• מעבר מבחני שמיעה וקצב
• מעבר אודישן מעשי בנגינה / שירה / השמעת תיק עבודות
• מעבר מבחן בסיסי בתיאוריה מוזיקלית*
• מעבר מבחן שליטה בסיסי בפלטפורמה מוזיקלית ממוחשבת*
• מעבר ראיון אישי
* תלמידים שאינם עוברים את מבחן התיאוריה ו/או את מבחן הפלטפורמה הממוחשבת מחוייבים במכינה ללימודי שפת המוזיקה, בהיקף של 30 שעות אקדמיות ו/או במכינה להפקת מוזיקה במחשב, בהיקף של 15 שעות אקדמיות, לפני תחילת הלימודים.

פירוט מלא של תהליך הקבלה וההרשמה

שכר הלימוד במסלול הינו בסך 25,900 ₪ לכל אחת משלוש שנות הלימוד, בצירוף דמי הרשמה חד פעמיים בסך 900 ₪ (בהרשמה מוקדמת – 24,900 ₪ ופטור מדמי הרשמה).
* שכר הלימוד מעודכן לשנת הלימודים תשע"ז.
* חיילים משוחררים זכאים לשלם את שכר הלימוד באמצעות הפיקדון הצבאי.
* שכר הלימוד השנתי ניתן לתשלום ללא רבית או הצמדה, בפריסה עד ל- 8 תשלומים חודשיים עוקבים, לאורך תקופת הלימודים. ניתן גם לפרוס את שכר הלימוד השנתי לתקופה ארוכה יותר, בתוספת רבית של 5% לשנה.
* שכר הלימוד כפוף לתקנות שכר הלימוד של ביה"ס, לרבות בענייני דחיית קורסים, ביטולם, הקפאת לימודים וזיכוי כספי במקרים של הפסקת לימודים.

לתלמידי המסלול עומדת האפשרות להגשת בקשה למלגות לימוד, כדלקמן:
• מלגת אימפקט – מוענקת ללוחמים ותומכי לחימה משוחררים, על בסיס קריטריונים מוגדרים של חוסר יכולת כלכלית. המלגה היא בסך של כ- 4,000 $ לכל שנת לימוד.
• מלגת פר"ח מוזיקלי – מלגה בסך של כ- 5,000 ₪ בשנה, המוענקת ע"י מקור – העמותה לקידום יצירה מוזיקלית בקהילה, לסטודנטים משנה ב' ואילך המשתתפים בתכנית "מוזיקאי קהילתי" ומתנדבים בהדרכה מוזיקלית של נוער בסיכון.
• מלגה על בסיס כלכלי – סטודנטים מצטיינים, משנה ב' ואילך, המצויים בקשיים כלכליים מוכחים, רשאים להגיש בקשה לקרן המלגות של ביה"ס, שם נבחנת הבקשה על בסיס אישי.

תכנית הלימודים במסלול התואר מורכבת משתי מסגרות:
1. לימודי ליבה – לימודי חובה, המשותפים לכלל תלמידי מסלול התואר;
2. לימודי בחירה – הפתוחים לתלמיד בהתאם להעדפותיו ובכפוף לעמידה בתנאי הסף שלהם.

לכל אחד מהקורסים / סדנאות / פרויקטים מוצמד ערך אקדמי המבוטא בנקודות זכות (נ"ז). הזכאות לתעודת בוגר Muzik מותנית בצבירה של 120 נקודות זכות, מהן 72 נ"ז בקורסי הליבה, ו- 48 נ"ז בלימודי בחירה.

שנת הלימודים הראשונה – יסודות

השנה הראשונה ללימודים מתמקדת בהקניית יסודות איתנים בתחומי הליבה – שפת המוזיקה, סאונד, יצירה והפקה, בהיקף של 16 שעות שבועיות, לצד קורסי בחירה בהיקף של 4 שעות שבועיות.

סמסטר א':

ליבה

נ"ז

בחירה

נ"ז

יסודות במוזיקה שפת המוזיקה א 6

  סדנת קצב א 2

סאונד יסודות בסאונד ואקוסטיקה 3

הפקה קיובייס 3

יסודות בהפקה 2

יצירה כתיבת טקסט א 3
  סדנת אלתור א 2
מיומנויות ביצוע מיומנויות נגינה א 2
  נגינה ב- rhythm section א 2
  פיתוח קול והגשת שיר א 2
  די.ג'יי 3


סמסטר ב':

 

ליבה

נ"ז

בחירה

נ"ז

יסודות במוזיקה שפת המוזיקה ב 6

  סדנת קצב ב 2

סאונד עיבוד ועיצוב צליל 3

הפקה Preproduction 3 Ableton Live 3
יסודות בסינתזה 2
יצירה מבוא להלחנה 2 כתיבת טקסט ב 3
  סדנת אלתור ב 2
מיומנויות ביצוע מיומנויות נגינה ב 2
  נגינה ב- rhythm section ב 2
  פיתוח קול והגשת שיר ב 2

 

שנת הלימודים השנייה – פיתוח כישורי היצירה וההפקה

ילאחר שהסטודנט צבר בשנה הראשונה ללימודיו יסודות המאפשרים לו ליצור ולהפיק, מתרכזת תכנית הלימודים בשנה השנייה בפיתוחם של כישורים אלה, במסגרות שרובן מעשיות – 8-11 שעות שבועיות מהן במסגרת לימודי הליבה, ו- 9-12 שעות שבועיות נתונות לבחירתו.

סמסטר ג':

ליבה

נ"ז

בחירה*

נ"ז

יסודות במוזיקה תולדות המוזיקה העכשווית א 2 שפת המוזיקה ג 6
סאונד הקלטות ועבודת אולפן 3
הפקה סדנת הפקה א** 6 סטיילינג ופרוגרמינג 3
סינתזה למתקדמים 2
יצירה סדנת יצירה וביצוע א** 6 הרכב עצמאי א 2
  יצירה ונגינה בכלים אלקטרוניים 3
מיומנויות ביצוע מיומנויות נגינה ג 2
  פיתוח קול והגשת שיר ג 2
* בנוסף על קורסי הבחירה הפתוחים לתלמידי שנה ב' ומעלה, באפשרות הסטודנט לבחור גם בקורסי בחירה הפתוחים בפני תלמידי שנה א' ומעלה, ואשר לא בחר בהם בשנה החולפת.
** על הסטודנט לבחור באחת מן הסדנאות – יצירה וביצוע או הפקה

סמסטר ד':

 

ליבה

נ"ז

בחירה*

נ"ז

יסודות במוזיקה תולדות המוזיקה העכשווית ב 2 שפת המוזיקה ד 2
סאונד מיקס 3
הפקה סדנת הפקה ב** 6 הרכב עצמאי ב 2
יצירה סדנת יצירה וביצוע ב** 6 תזמור ועיבוד 2
 

קומפוזיציה אל המאה ה- 21 2
מיומנויות ביצוע מיומנויות נגינה ד 2
  פיתוח קול והגשת שיר ד 2

שנת הלימודים השלישית – תוצרים

בשנה השלישית מתרכז הסטודנט במשימה עיקרית ברורה: לסיים את הלימודים עם אלבום ומופע של חומרים מקוריים, שבהם יגבש את זהותו המוזיקלית; יזקק את אמירתו האמנותית; יביא לידי ביטוי ומימוש את מגוון הכלים, היכולות וההתנסויות שצבר ופיתח בשנתיים הראשונות ללימודיו; וייצא להמשך דרכו עם הניסיון, הביטחון וכישורי התקשורת הדרושים להתנהלות עצמאית כמוזיקאי מקצועי.

 

העבודה על פרויקט הגמר מתחילה למעשה עוד לפני פתיחתה של שנת הלימודים. מיד לאחר סיום שנת הלימודים השנייה על הסטודנטים להגיש, בצוותים המונים 3 עד 4 מהם, את הצעותיהם לפרויקט גמר, המיועד להניב תוצר מוזיקלי מקורי ושלם (אלבום ומופע). ההצעה, המלווה בהגשת סקיצות, מפרטת את עיקרי הרעיון והמתווה המוצע לביצועו. ועדת הפרויקטים של בית הספר מאשרת בכל שנה מספר מוגדר מראש מבין הפרויקטים המוגשים, וקובעת לכל פרויקט צוות יצירה והפקה בן 3-4 תלמידים, המשלימים זה את זה ביכולותיהם (צוות אופייני יכלול יוצר / מבצע, מעבד / מעצב צליל ומפיק מוזיקלי). העבודה על פרויקט הגמר נעשית תוך שימוש אינטנסיבי בחדרי החזרות ובאולפני ביה"ס, כאשר כל אחד מהצוותים נעזר בחונך ובסדנאות הנחייה לפיתוח החומרים וגיבושם, עיבוד, הקלטה ומיקס, ביצוע והפקה – על מנת לעמוד ביעדיה של תכנית ההפקה ובלוח הזמנים, עפ"י נקודות ביקורת מוגדרות. העבודה על פרויקט הגמר משתרעת על פני 3 סמסטרים, לרבות סמסטר קיץ, וכוללת גם בניית תוכנית עבודה להוצאתו של הפרויקט לאור.

לצד פרויקט הגמר עומדים לבחירת התלמיד קורסים וסדנאות מתקדמים, באמצעותם הוא משלים את מכסת נקודות הזכות הדרושה לתעודת בוגר Muzik.

סמסטר ה':

 

ליבה

נ"ז

בחירה*

נ"ז

יצירה והפקה פרויקט הגמר – א 10 הלחנה למתקדמים א 2
סאונד

 

 

מיקס מתקדם ומסטרינג 3
  עיצוב ועריכת פסקול א 3
תעשיית המוזיקה זכויות ושימושים במוזיקה 2 תולדות המוזיקה העכשווית ג 2

 

סמסטר ו':

 

ליבה

נ"ז

בחירה*

נ"ז

יצירה והפקה פרויקט הגמר – ב 10 הלחנה למתקדמים ב 2
סאונד

 

 

עיצוב ועריכת פסקול ב 3
תעשיית המוזיקה סדנת שיווק והוצאה לאור 2 תולדות המוזיקה העכשווית ד 2

 

* בנוסף על קורסי הבחירה הפתוחים לתלמידי שנה ג' בלבד, באפשרות הסטודנט לבחור גם בקורסי הבחירה הפתוחים בפני תלמידי שנה א' ו-ב', ואשר לא בחר בהם בשנתיים הקודמות ללימודיו.

 

בוא לעשות את מה שאתה באמת אוהב

לנו ב-Muzik חשובה הגשמת החלומות שלכם, דרך לימודים איכותיים במוסדות מקצועיים והמון אווירה טובה. צרו איתנו קשר, ונמצא לכם את הלימודים שמתאימים בדיוק למי שאתם.

הדלת שלך לתעשיית המוסיקה

מטרת פורטל Muzik לספק לכם פלטפורמה לימודית איכותית, עם אנשי תעשייה וותיקים שילמדו אתכם בצורה מעשית את כל מה שהם יודעים להשתלבות בתעשיית המוזיקה.

הבית שלך לעולם המוסיקה והסאונד

Muzik הוא הפורטל המוביל בישראל ללימודי מוזיקה. עם ניסיון של עשרות שנים בתחום, ומעל אלף סטודנטים מרוצים בשנה - אנחנו מתחייבים להוות בית חם לדור הבא של יוצרי ומפיקי המוזיקה.

סטודנטים ממליצים